maandag 16 januari 2012

De moestuin van 2012, deel twee.

Een van de aller, allerleukste dingen van moestuinen heb ik bewaard, want dat verdient zijn eigen post: zaden ruilen met anderen!

Als je eenmaal wat leuke zaadjes hebt gewonnen (of gekocht, mag ook) kun je ze ruilen met anderen op http://www.denationaleproeftuin.nl. Deze site is speciaal bedoeld om bio-diversiteit te promoten en oude of bijzondere plantenrassen te stimuleren. Je zult de wonderlijkste planten tegen komen. Ook als je zelf niks hebt om te ruilen kun je meedoen, veel aanbieders verkopen de zaden namelijk voor een klein prijsje.

Absoluut een aanrader!

1 opmerking:

  1. Er gaat van alles kriebelen hier.. Ik moet nodig aan de slag...
    Afgelopen jaar een zeer slechte oogst gehad, door droogt en te veel neerslag.. Ik hoop dat dit jaar beter is, want als de courgette het al niet doet...
    Ik zal mijn zaden eens doorspitten, misschien valt er nog wat te verzenden hier en daar.

    BeantwoordenVerwijderen