vrijdag 5 augustus 2011

Makeup remover

Onlangs is het vaste merk makeup remover dat ik gebruik van samenstelling veranderd, en geeft me nu grote rode vlekken op mijn gezicht. Ik had geen zin om dan maar naar een andere drogisterij te gaan, en nog eens geld uit te geven, zonder garantie dat het nieuwe product wel zou werken.

Ik draag bijna altijd gewone makeup, geen waterproof. Dus ik heb gewoon maar geprobeerd met een watje met warm water, daarna nog een beetje zeep, en dan het hele gezicht afspoelen met water. En dat werkt prima! Weer een potje (en een uitgave) minder. Voor dagen dat ik wel waterproof makeup draag heb ik nog wat makeup remover pads (neem ik normaal mee op vakantie), maar volgens mij gaat het zo prima lukken, ook mascara gaat er heel goed af met wat water.

3 opmerkingen:

  1. Wat voor zeep gebruik je dan? Zeep is toch niet zo goed voor je gezicht?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik gebruik zeep van Dille&Kamille, iets met olijfolie. Zeep is niet echt goed voor je huid omdat het makkelijk uitdroogt, maar als je een heel klein beetje gebruikt en niet 5 keer per dag je makeup afhaalt, dan valt dat best mee :) Ik vind eigenlijk dat als ik mijn gezicht was met zeep, mijn huid er heel gezond en stralend uitziet.

    Het voordeel van zeep is dat het vaak heel "puur" is, er zit heel weinig extra toevoegingen in, zeker in bv. babyzeep oid. Daardoor heb je minder kans dat iets slecht is voor je huis/het milieu of dat je er alergisch voor bent. In makeupremovers zitten vaak juist wel heel veel producten, iets voor de geur, iets voor de kleur, iets om het mooi vloeibaar te houden, e.d. Je kunt heel lang doen met zeep, en er zit weinig verpakkingsmateriaal om, dus het is heel duurzaam. En natuurlijk is het heel goedkoop ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Met cocosolie of olijfolie gaat het ook top!

    BeantwoordenVerwijderen