zaterdag 12 november 2011

Plantaardig maandag

Plantaardig maandag is de milieuvriendelijke versie van woensdag gehaktdag! Plantaardig betekent natuurlijk gewoon veganistisch, maar dat woord is blijkbaar niet meer hip. Bij veganisme krijgen mensen gauw ideeën van extremisten, of rare hippies. Zelfs mijn collega, die kok is, dacht dat veganisten vooral leefden op gierst en gortepap (brr, daar moet je toch niet aan denken?)
Gelukkig zijn er hele lekkere dingen te maken als je plantaardig kookt! En je hoeft helemaal geen rare, ingewikkelde dingen op tafel te zetten. Of je nou graag aardappels, groente en vlees eet of liever ethiopisch kookt, van alles is een heerlijke plantaardige versie te maken.
Op de website http://www.plantaardigmaandag.nl geven ze goede tips en recepten. Wat dacht je bijvoorbeeld van spaghetti met spinazie walnotensaus, pompoenrisotto, preiquiche, shepherds pie, erwtensoep, of surinaamse roti.


Nou, ziet er goed uit, toch? Gewoon een keertje proberen dus!

3 opmerkingen:

  1. Ik heb ook al een paar receptjes uitgeprobeerd! Ik vind het ook altijd fijn om nieuwe recepten in mijn RSS-reader te vinden, ze doen me wel vaker meteen zin krijgen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heb ik je al wel eens op Lisette Kreischer geattendeerd? Google maar eens, hier word je vast blij van!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ken haar! Ik heb het "Ecofabulous" kookboek van haar en ben vrienden op Facebook. Ik vind het heel leuk dat zij zo'n veganisme zo'n positief en jong en hip imago geeft, dat kunnen we wel gebruiken na al die streakers and andere rare vogels... ;)

    BeantwoordenVerwijderen