zondag 4 september 2011

Wildplukken: mag dat wel?

Regelmatig proberen buurtbewoners mij de stuipen op het lijf te jagen als ik wat bramen pluk of hazelnoten. "Dat mag niet hoor, daar staat een boete op!" "Dat is giftig, dat zou ik maar niet eten!" Vaak lach ik een beetje en zeg dat ik heus wel genoeg voor hun laat hangen, of ik vertel dat dit mijn beroep is en dat ik een speciale vrijwaring heb voor wildplukken. Maar hier vond ik een filmpje van een groenbeheerder die uitleg geeft: wildplukken, mag dat wel?

In het kort komt het er op neer dat je niet alles moet plukken, en dat er geen tourbussen vol plukkers moeten komen, maar als je iets lekkers ziet mag je dat best meenemen voor eigen consumptie. Maar eigenlijk wist iedere goede wildplukker dat natuurlijk al lang ;)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten