dinsdag 5 februari 2013

Photoshop zon, kweeperen, haken





Als de zon dan niet wil schijnen doe je gewoon een t-shirt aan en photoshop je de zon er bij! Het is wel tijd voor wat zon, vind ik.

Ik kreeg een van de laatste kweeperen van het seizoen en omdat ik nog heel veel jam heb dacht ik siroop te maken. Dat is heel gemakkelijk: snijd de kweepeer in plakjes, kook deze tot ze zacht zijn, en laat in het water afkoelen. Daarna filter je het water en knijp je de kweepeer uit in een kaasdoek. Meet het volume en neem 3/4 hiervan aan gewone suiker. Dus 1 liter vocht met 750 gram suiker. Breng dit samen aan de kook en laat het 5 minuten koken, giet het dan in een schone pot of fles.

Er was mij beloofd dat deze siroop vooral lekker is met sprankelende witte wijn. Ik heb het nog niet geprobeerd. Tot nu toe vind ik het niet zo bijzonder, de kweepeer smaak is niet zo sterk. Maar ik had ook een erg oude kweepeer.


Mijn nieuwste handschoentjes, met fijn katoen van Het Achterpand hier in Groningen. En mijn nieuwste superwarme vest van de kringloop.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten