dinsdag 22 mei 2012

haak je eigen bikini



"Wie 's zomers graag op het strand en in de zon speelt, zal deze voorstellen goed bevallen. Zeker, ze zijn klein, deze bikini's, maar de vermoeide huid moet toch minstens een paar dagen per jaar veel lucht en zon krijgen. Dat doet hem en daarmee u goed. Wanneer u enkele vetkussentjes heeft, kunt u beter een eendelig badpak aantrekken, bij een mooi figuur zoals onze beide modellen hebben, kan men rustig laten zien wat men heeft. En wie graag bruin van vakantie terug wil komen, ergert zich meestal ook over de vele witte strepen, die vaak onder een klein T-shirt of uitgesneden jurk te zien zijn. In onze kleine bikini's kan u dat niet gebeuren. Voor beide modellen hebben wij materialen gekozen die ook op de gevoelige zonnehuid niet kriebelen. Met beiden kunt u rustig een sprong in het water wagen. 
Het rode model is zo klein dat men maar 100 g garen nodig heeft en in een handomdraai is hij klaar. en wanneer u er ook een hemd bij wilt hebben, dan haakt u eenvoudig het gele hemd met rood."

Deze zelf te haken bikini's vond ik in een jaren 70 boek over handwerken. Zou het aanslaan, zelf je bikini haken? Het heeft alleen maar voordelen:

-economisch, want maar weinig garen nodig
-geen witte strepen, dankzij inimini bikini model.
-kriebelt niet!
-heel duurzaam: perfect voor restjes breiwol waar je anders niks mee kunt.

Tja, ik betwijfel of het wat wordt deze zomer. Misschien 2013...

4 opmerkingen:

  1. zal er maar niet mee gaan zwemmen, heb je een lubber bikini, mijn moeder droeg ze vroeger en heeft nooit leren zwemmen, gek he.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha ja die verhalen ken ik ook van mijn moeder :D Maar misschien dat er tegenwoordig betere materialen beschikbaar zijn, bv als je polyester gebruikt en heel dicht haakt, dat het dan wat beter zit? Blijft er ook minder water in hangen... Mja, ik ga het ook niet uitproberen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hahaha, ja een gehaakte bikine. Ik ken het uit mijn kindertijd (JAREN '70).Mijn oma had er een voor mij gemaakt en ik vol trots zwemmen. Ajaj dat was inderdaad geen goed idee, wel 3 keer zo groot, oma kon het zelf wel aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. is zeer hip hoor, wil er wel 1 haken

    BeantwoordenVerwijderen