zondag 8 september 2013

Millions of peaches, peaches for me! (Spiced peaches recept)

perziken inmaken in siroop

Laatst op een zaterdagmiddag dacht ik slim te zijn en een kwartier voor sluitingstijd naar de markt te gaan: dan zijn dingen vast goedkoop. Helaas bleek heel Groningen dat bedacht te hebben. Erger was het, dat alles zo goedkoop was dat ik veel meer kocht dan ik nodig had. Bijvoorbeeld vier kilo perziken.

Ik heb kruidige perziken ingemaakt, voor bij yoghurt of ijs of voor in een taart.

kruidige perziken in siroop

 Je kunt perziken blancheren en dan in koud water dopen, dan kun je makkelijk de schil er af halen. Daarna heb ik alle perziken ontpit. Ik maakte een siroop van een kopje suiker, twee kopjes water en een lepel speculaarkruiden en liet dit inkoken. Daarna kookte ik de perziken even mee.

Ik vulde alle potjes met perziken, siroop, kaneelstokjes en kruidnagels. Als laatste heb ik alle potjes een half uur geweckt. Het eerste potje is al op, die heb ik gebruikt om kleine perziktaartjes te maken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten