maandag 19 augustus 2013

Moestuin maandag





Het is rustig op de moestuin. Met dit weer is er niet veel water te geven, en er is ook even niet zo veel te plukken. Wel heel veel verse bessen en bramen, en nog steeds sla en boontjes. En courgettes. De eerste pompoenen worden zichtbaar. Ik heb de laatste groentes voor de winter gezaaid, prei en bietjes. De slakken hebben al mijn spruitjesplanten opgegeten, dus voor het winter wordt wil ik nog wat plantjes kopen. Spruiten en boerenkool denk ik.

Mysterieuze boon, we kregen de gedroogde boontjes via-via. Het moest een pronkboon zijn maar echt gepronkt heeft hij niet. Een snijboon is het ook niet echt (niet plat genoeg) en een sperzie ook niet. Hmm. Wel lekker!






De wildpluk van de herfst, ik hoop dat ik er dit jaar op tijd bij ben want de hazelnoten zijn altijd erg in trek! Ik ga mijn best doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten