zondag 27 november 2011
Een beetje manipulatie, voor het goede doel?
Tja, wat vinden jullie hier nu van? Ik zag het al eerder, bij dezelfde supermarkt: een advertentie wordt zo opgesteld dat het biologische product net zo duur of goedkoper lijkt dan het reguliere product. Als je beter kijkt is het natuurlijk duidelijk dat in het ene pakje twee, maar in het andere pakje wel zes kippendijen gestouwd zijn, en de bijna gelijke prijs dus toch niet zo gelijk is...
Afgezien van het feit dat Quorn veel lekkerder is dan kip, is het wel interessant te zien hoe een supermarkt zo probeert biologisch aan te prijzen, of mensen te verleiden biologisch te kopen. Zouden ze er extra aan verdienen? Of is er in de raad van bestuur een slinkse geitewollen-sokken hippie die zo eigenhandig probeert een beter milieu te maken? Ik ben benieuwd.
Labels:
biologisch,
goedkoop
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Eerlijk gezegd ben 'k, zo wie zo, geen fan van deze super maar dit soort truukjes vin 'k nogal laag.
BeantwoordenVerwijderenGroet
Sinds ik stappen onderneem om minder vlees te eten, kom ik deze minder tegen. maar ik ben hier niet fan van. Goed opletten dus.
BeantwoordenVerwijderenNee, als je geen kip eet hoef je gelukkig dit soort rare keuzes ook niet te maken. Het is inderdaad wel slinks, en ik denk ook dat mensen die biologisch kopen dat moeten doen omdat ze er écht achter staan, omdat ze daar graag wat meer geld aan uitgeven, en niet omdat een reclame het doet lijken dat het net zo goedkoop is als de kiloknaller-kip.
BeantwoordenVerwijderenAan de andere kant, als het mensen die twijfelen dan net het biologische product doet kopen, is dat misschien wel weer goed...
Ik denk dat het idd bedoeld is om het goedkoper te laten lijken. Misschien vooral bedoeld voor mensen die niet zoveel tijd hebben om zich te verdiepen in boodschappen en voor hun gemoedsrust kiezen voor wat 'goeds'. Overigens geen oordeel, ik heb er zelf ook wel eens 'last' van.
BeantwoordenVerwijderenDe AH doet dit heel vaak, in de online folder geven ze het gewicht etc. nooit op het eerste gezicht aan, je moet altijd klikken voordat je het ziet. Ik denk niet dat het uit 'goedheid' voortkomt, het is gewoon een truukje om mensen überhaupt minder prijzen te laten vergelijken.
BeantwoordenVerwijderen